Tuesday, July 24, 2007

Madrid

Този път реших да водя схематични записки, за да сложа малко порядък в спомените си...
Цялото пътуване започна всъщност в понеделник, 16 юли, с една топла фотографска изложба в Софийската художествена гимназия (без авторите да са гимназисти)...
17 юли: "Кацнахме в Мадрид. Настанихме се в Cat's Hostel, екзотичен интериор от арабска приказка, разхождахме се из улички и площади, попаднахме на репетиция на Лори Андерсън - чудесно беше!"
Екзотичният арабски интериор се оказа всъщност типичен андалуски двор. Градът ни посрещна спокоен, даже следобедно сънен, никакъв стрес, никакъв шум... Лори Андерсън помня от дипломната работа на една колежка в Академията...никога, ама Никога не ми е хрумвало че ще я видя на живо и то в процес на творене...Не беше просто чудесно, Беше невероятно хубаво!
18 юли: "Bjork! Сутринта видяхме Прадо. Гоя, Веласкес, Рибера, Рубенс, Тициан...но най-невероятната изненада беше Бош! Купа сено, Градината на наследите, всичко! После се прибрахме да починем и... Plaza de Toros de las Ventas, арена за корида, още миришеше като влязохме, и Bjork!"
Пропуснала съм Ел Греко...защо ли? Може би защото усетих, че вече не ме вълнува както преди и ми стана мъчно...
19 юли: "До обяд се мотахме да търсим хостел, намерихме и тръгнахме към изложбата на Ван Гог, но преди това се заровихме в детски книжки с прекрасни картинки, видяхме Гог и после Дани и завършихме с IIрата част от концерта на Уинтън Марсалис в Conde Duque"
Вторият хостел даже повече ни хареса от първия, имаше повече светлина и приветливост...но и на двете места не можахме да се отървем от американски пубертетчета-мутанти... Детските книжки са вълшебни, донесохме си малко и ще ги покажа скоро... Еличката подробно е описала какво място е Конде Дуке, а и цялото пътуване ето тук... влизането на концерта на Марсалис си беше истински подарък, барабаниста беше Али Джаксън - адски кеф!!!
20 юли: "Станахме късно и почти цял ден обикаляхме музея за съвременно изкуство Reina Sofia, после се залутахме из имигрантския квартал и стигнахме чаак до Plaza Mayor и уличките отзад, Plaza de la Paja - страшно живописни! Завършихме на Plaza Espana"
В Reina Sofia имаше интересни временни изложби, едната за динамиката - от Jean Tinguely до Vazareli, движение на форми и светлина...С другата изложба се запознах с художника Le Corbusier... доста интересен, не предполагах...Герника също е в този музей...
21 юли: "Среща в 11 с Дани в Конде Дуке да видим фото изложбите, после по магазини, после на обяд при Даниела, фото изложбата в Старата водна кула Изабела II, скитане по улици и площади, магазинче за шоколад, бирария, дизайнерски бутичета и още скитане до багажа и хостела..."
и после... излетяхме обратно и като пристигнахме сънени всичко, което се беше случило имаше вкус на плод на фантазия и сънища...
А Дани, която споменавам няколко пъти, е една страхотна жена, красива и ерудирана, най-чудесния гид, който можеше да намерим :) Gracias Ive y Dani!
Ами от мен това схематично описание на пътешествие...и снимките от дигиталния апарат...

2 comments:

denitsa said...

а аз по този повод през седмица изслушах най-после volta. после ваня ми прати chambao и заредих с тях. а докато чаках баба станка да се изплакне в банята(бях при нея да й помогна с къпането) се зачетох в етикета на роклята си - произведено в мадрид. :*)